دوشنبه ۲۴ شهریور ۰۴

وظايف مشاور ديجيتال ماركتينگ

۷ بازديد

حتماً براي شما هم پيش آمده كه براي دستيابي به بازار هدف مورد نظر و يا دستيابي به يك درآمد مشخص در فضاي مجازي دچار مشكل شده باشيد. استخدام يك مشاور بازاريابي ديجيتال به شما كمك مي‌كند تا با پشت سر گذاشتن تمامي اين مشكلات به اهداف مورد نظرتان برسيد.

بازار كسب و كار ديجيتال در دهه‌ي اخير با رشد چشمگيري روبرو بوده است. توليد اطلاعات زياد در اين حوزه باعث شده تا همه كسب و كارها از كوچك تا بزرگ نيازمند افراد متخصصي باشند تا اطلاعات مورد نياز آنها را به درستي جمع آوري و تحليل كنند و در نهايت استراتژي هاي صحيحي را براي كسب و كار آنها پيش‌بيني كند. با پلتفرم فريلنسري بومران همراه باشيد.

استراتژي هاي بازاريابي

استراتژي‌هاي بازاريابي نقشه‌ي راه تمام كمپين‌هاي تبليغاتي شماست. به كمك اين استراتژي‌ها از رسيدن به موفقيت مطمئن مي‌شويد. براي رسيدن به يك هدف مشخص بايد بتوانيد:

  • منابع مورد نظر براي اين هدف را تامين كنيد.
  • برنامه زماني مشخص داشته باشيد و در دوره‌هاي زماني مشخص نتايج را بازبيني كنيد.
  • كانال‌هاي تبليغاتي مناسب انتخاب كنيد.
  • و به KPI كاربردي دسترسي پيدا كنيد.

به علاوه استراتژي‌هاي بازاريابي بايد جزئياتي را در مورد پيام‌هاي ارسالي به مخاطبان، تقسيم‌بندي مخاطبان هدف و كانال‌ها و راه‌هاي ارتباطي مورد استفاده براي برقراري ارتباط با آنها، ارائه دهند. براي مشاور بازاريابي ديجيتال ميتوانيد با بومران در ارتباط باشيد.

برندينگ

وقتي از برندينگ صحبت مي‌كنيم منظور ما صرفاً داشتن يك لوگوي منحصر به فرد و استفاده از رنگ‌ها و فونت‌هاي مشخص نيست. در واقع منظور از برندينگ، شناخته شدن شما در ميان مخاطبان است. محصولات و خدمات شما به واسطه‌ي يك يا چند ويژگي منحصر به فرد بايد در ذهن مخاطب باقي بماند و در مخاطب احساس خاصي را ايجاد كند.

براي دستيابي به اين هدف مشاورين بازاريابي ديجيتال ماركتينگ بايد نكاتي را دنبال كنند. اين نكات عبارتند از:

  • اهداف برند: براي توليد هر محصول يا ارائه هر خدماتي بايد دليل مشخصي داشته باشيد
  • مخاطبان هدف: بايد بدانيد چه كساني مشتريان احتمالي شما خواهند بود اين افراد را بر اساس رفتار آنها در فضاي مجازي بشناسيد.
  • شناخت رقبا و بازار هدف: بايد بدانيد چه افراد يا برند هايي در زمينه كاري شما موفق‌ترند. علت موفقيت آنها را پيدا كنيد و بر اساس اين اطلاعات زاويه ديد خود را تغيير دهيد.
  • نقطه فروش منحصر به فرد: بايد بدانيد چه چيزي محصولات،خدمات و برند شما را منحصر به فرد مي‌كند.
  • صداي برند: انتخاب يك لحن تاثيرگذار و متناسب با سلايق مشتريان هدف براي برند شما بسيار مهم است. شما بايد در همه پلتفرم‌ها از اين لحن استفاده كنيد و با آن شناخته شويد.

دنبال كردن نكات فوق توسط شما و همچنين مشاورين بازاريابي ديجيتال منجر به توليد استراتژي‌هاي كارآمدي براي كسب و كار شما مي‌شود. به اين ترتيب برند شما بيشتر شناخته خواهد شد. مشتريان وفادار بيشتري به دست خواهد آورد. و در نهايت از طرفداران بيشتري برخوردار خواهيد بود. در سايت استخدام فريلنسر ميتوانيد پروژه هاي خود را برون سپاري كنيد.

برنامه ريزي محتوايي

براي شروع، مشاور بازاريابي ديجيتال بايد يك تقويم محتوايي براي تمام محتواهاي متني كسب و كار شما توليد كند.

اين تقويم بر اساس استراتژي‌هاي محتواي شما تدوين مي‌شود. محتواي اين تقويم بر اساس تجربيات قبلي برند شما بدست مي آيد‌. نرم افزار هاي مختلفي مانندTrello, Asana, Airtable و يا نرم افزار هميشه در دسترسExcel در تدوين اين تقويم محتوايي كارآمد است.

اين تقويم محتوايي شامل اطلاعاتي از قبيل:

  • محتواهايي كه بايد توليد شود.
  • عنوان و زير عنوان هاي آن
  • زمان توليد و زمان انتشار آن
  • محل انتشار
  • فرد يا افراد توليد كننده محتوا
  • زمان به روز رساني

براي انجام پروژه در منزل نيز ميتوانيد كليك كنيد.

مديريت پروژه

براي مديريت يك پروژه بايد تركيبي از مهارت‌هاي مختلف،تكنيك‌ها و دانش‌هاي مختلف را در كنار يكديگر به كار ببريد تا بتوانيد به هدف مورد نظر برسيد.

مهم نيست مشاور بازاريابي ديجيتال كسب و كار خود را از داخل از مجموعه انتخاب مي كنيد يا به متخصصي خارج از مجموعه ارجاع مي دهيد‌. به هر حال اين فرد بايد توانايي تركيب اين مهارت‌ها را با يكديگر داشته باشد. تا بتواند پروژه‌ي مدنظر شما را در زمان مشخص تحويل دهد.

داستان گويي

با ايجاد يك ارتباط عاطفي با مشتريان خود مي‌توانيد اعتماد آنها را جلب كنيد. داشتن يك داستان مشخص براي شما به شما كمك مي‌كند تا اين ارتباط عاطفي را ايجاد كنيد.قطعاً شنيدن مزاياي محصولات در قالب قصه براي مخاطب جذاب تر خواهد بود. و به شكل‌گيري اين ارتباط بيشتر كمك مي‌كند.

براي اينكه بتوانيد يك داستان تاثير گذار جذاب و كارآمد براي برند خود توليد كنيد، بايد به جنبه‌هاي زير توجه كنيد.

  • هويت اصلي برند را بشناسيد و داستاني منحصر به فرد براي آن در نظر بگيريد.
  • . به طور واضح دليل اصلي تشكيل كسب و كار خود را مشخص كنيد. اين دليل براي مخاطبان شما جذاب است.
  • چه چيزي مخاطبان هدف شما را از سايرين جدا مي كند. به اين نكته در داستان خود اشاره كنيد.
  • چه سبك و قالب محتوايي بيشتر بر روي مخاطب شما تاثير گذار است.
  • چه پلتفرم هايي براي استفاده از اين قالب مناسب‌تراند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.