یکشنبه ۲۳ شهریور ۰۴

برون سپاري پروژه ديجيتال ماركتينگ

۵ بازديد

 

همه‌ي تيم‌هاي بازاريابي با مشكل كمبود زمان و منابع مواجه هستند. بنابراين لازم است كه برخي از پروژه‌هاي ديجيتال ماركتينگ به صورت برون سپاري براي شركت يا كسب و كار شما انجام شود. اما سوال مهم اينجاست كه كدام يك از بخش‌هاي كار را مي توان به افرادي خارج از مجموعه خود را واگذار كرد؟برون سپاري پروژه چه مزايا و معايبي دارد؟

در اين مقاله تلاش مي كنيم تا به اين سوالات پاسخ دهيم.با پلتفرم فريلنسري بومران همراه باشيد.

نكته مهم اينجاست كه قبل از تصميم گيري براي برون سپاري پروژه بايد در مورد پارامترهاي مانند تيم ماركتينگ داخلي، بودجه، ارتباطات درون پروژه‌اي و توانايي كارمندان مجموعه‌ي خود فكر كنيد. شما بايد بدانيد كه چه مقدار بودجه براي انجام يك پروژه داريد. ظرفيت كارمندان شما در چه حد است و كدام يك از بخش‌هاي كار نياز به ارتباط فيزيكي دارد. همه‌ي اين فاكتورها در تصميم گيري براي برون سپاري يك بخش پروژه تاثير گذار است.

 فعاليت‌هاي با قابليت برون سپاري 

طراحي وب سايت

طراحي وب سايت و برنامه نويسي يكي از بخش‌هاي تخصصي ديجيتال ماركتينگ استاين وب سايت شماست كه به عنوان پايگاه اصلي كسب و كار شما در فضاي مجازي شناخته مي‌شود. به علاوه بازار فروش، ايجاد مشتريان سرنخ، عامل شناخته شدن برند شما و خدمات مشتريان همه از طريق وب سايت اتفاق مي‌افتد. بنابراين داشتن يك وب سايت تخصصي و درست از اهميت ويژه‌اي براي كسب و كار شما برخوردار است. براي مشاور بازاريابي ديجيتال در اين زمينه با بومران تماس بگيريد.

طراحي وب سايت و برنامه ريزي آن يك كار فني است كه نيازمند تخصص و تجربه كافي است. انجام اين كار به صورت درون مجموعه‌اي نيازمند نيروي كار متخصص و استفاده از نرم افزارها و پلاگين‌هاي تخصصي است. فراهم آوردن اين امكانات در يك شركت نيازمند صرف زمان،هزينه و نيروي انساني است. بنابراين بهتر است اين كار را به متخصصين آن بسپاريد. برون سپاري پروژه در اين زمينه علاوه بر صرفه جويي در هزينه ها، موجب رسيدن به نتايج بهتري خواهد شد

.برندينگ

معمولاً كسب و كارهاي بزرگ براي طراحي‌هاي مرتبط با برندينگ و ري برندينگ از افراد متخصص استفاده مي‌كنند. كسب و كارهاي كوچك اما با تصور اينكه همان كارمند تمام وقت طراح موجود در مجموعه آنها توانايي انجام اين كار را دارد،گاهي از سپردن پروژه هاي بزرگي مثل طراحي لوگو  به افراد متخصص خودداري مي‌كنند. اما بايد بدانيد كه يك طراح با تجربه كه در زمينه برندينگ فعاليت مي‌كند با طراح ساده اي كه براي انجام كارهاي گرافيكي شركت شما استخدام مي‌شود، بسيار متفاوت است. در سايت استخدام فريلنسر ميتوانيد پروژه برون سپاري كنيد.

 

 ۳.بهينه سازي موتورهاي جستجو يا سئو

سئو يكي از فرايندهاي مهم ديجيتال ماركتينگ است كه براي هر كسب و كار ديجيتالي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. در واقع بهينه سازي موتورهاي جستجو مجموعه‌اي از فاكتور هاست كه منجر به بهتر ديده شدن شما در نتايج جستجوي موتورهاي جستجو مي‌شود. اين مسئله از اهميت ويژه‌اي براي موفقيت كسب و كار شما برخوردار است. از آنجايي كه سئوي وب سايت بر اساس الگوريتم هاي موتورهاي جستجو مرتباً در حال تغييراست. و از طرفي نيازمند تخصص و

بنابراين  براي كسب و كارهاي كوچك و متوسط برون سپاري پروژه سئو را پيشنهاد مي‌كنيم.براي انجام پروژه در منزل نيز ميتوانيد از همين الان اقدام كنيد و كليك كنيد.

۴.تبليغات ديجيتال

مانند سئو، تبليغات ديجيتال هم يك تخصص ويژه است كه در طول زمان ترندهاي مرتبط با آن تغيير مي‌كند. بنابراين براي اينكه تبليغات موفق داشته باشيم و با صرف كمترين هزينه بيشترين نتيجه را ببينيد لازم است اين فعاليت را به افراد متخصص واگذار كنيد.

البته وابسته به گستردگي كسب و كار شما، ممكن است استخدام يك ديجيتال براي شما مقرون به صرفه باشد. برون سپاري پروژه تبليغات ديجيتال كاملاً وابسته به بودجه و گستردگي كسب و كار شماست.

فعاليت‌هاي بينابيني

 بازاريابي شبكه‌هاي اجتماعي

معمولا تعيين استراتژي‌هاي كلي شبكه‌هاي اجتماعي با كمك گرفتن از مشاوران ديجيتال ماركتينگ انجام مي‌شود. اما برون سپاري تمام فعاليت‌هاي بازاريابي شبكه‌هاي اجتماعي به شخصي خارج از مجموعه، تقريباً كار درستي نيست. پيشنهاد مي‌شود براي استراتژي‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي از داخل از مجموعه نيروهايي را در نظر بگيريد. اين افراد تقويم محتواي مورد نظر را تهيه كرده و به توليد محتوا مي‌پردازند. در مرحله‌ي بعدي با ارزيابي يك دوره زماني و  استفاده از تجربيات مخاطبان خود مي‌توانيد براي بهبود بازاريابي خود تلاش كنيد.

ايميل ماركتينگ

يا ايميل ماركتينگ بخشي از كسب و كار شماست كه توسط افراد داخلي كسب و كار كاملاً قابل مديريت است. حضور پلتفرم‌هايي مانند Mailchimp كمك بسزايي در مديريت اين كمپين تبليغاتي مي‌كند. در مقابل براي بازاريابي اتوماتيك، نيازمند كمك افراد متخصص در اين زمينه هستيد. بازاريابي اتوماتيك داراي مقررات خاص خود است . اين مقررات شامل رعايت حريم خصوصي افراد مي‌شود. بنابراين هر خطايي در اين زمينه مي‌تواند شما را با چالش‌هاي زيادي روبه‌رو كند.

گردش كار دقيق‌تر اتوماسيون بازاريابي از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. معمولاً كسب و كارها براي پيكربندي بندي اوليه و اجراي اتوماسيون بازاريابي به آژانس‌ها و كارشناس‌هاي معتبر مراجعه مي‌كنند. با گذر زمان مي‌توانيد مديريت اين سيستم را از درون سازمان بر عهده مي‌گيرد. البته سطح پيچيدگي‌هاي اتوماسيون و صلاحيت‌هاي داخلي مجموعه‌ي شما، بر اين تصميم تاثير گذار است.